ΝΕΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠ. ΔΗΛΩΣΗ

Οι γονείς των μαθητών του σχολείου θα πρέπει, εντός λίγων ημερών από την έναρξη του νέου σχολικού έτους να συμπληρώσουν την παρακάτω Υπ. Δήλωση και να πιστοποιήσουν το γνήσιο της υπογραφής τους.

Η προτιμότερη διαδικασία είναι μέσω του https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-upeuthunes-deloses

και μας τη στέλνουν ηλεκτρονικά στο email του σχολείου (2lykko@sch.gr) με θέμα το τμήμα και το ονοματεπώνυμο του μαθητή.

Εναλλακτικά το γνήσιο της υπογραφής μπορεί να πιστοποιηθεί μέσω  του ΚΕΠ ή αν την υπογράψουν στο σχολείο.

 

Περισσότερα...
 
10 λάθη που κάνουμε, όταν σκεφτόμαστε...

Tο ppt το έφτιαξε η Δρόσου Μαρία (η ψυχολόγος) στο πλαίσιο του προγράμματος "Ανιχνεύοντας την αιτιότητα".  Έχει θέμα την ελεύθερη βούληση και το ντετερμινισμό μέσα από την προοπτική της Ψυχολογίας.

 
Δημοσίευση Υπουργικών Αποφάσεων σε ΦΕΚ (ΓΕΛ)

Δείτε το ΦΕΚ για τα ειδικά μαθήματα εδώ  καθώς και τα νέα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εδώ

 
Αρχική ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECT) Α ΛΥΚΕΙΟΥ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 1ο ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2012-2013 Εφηβεία : Οδηγός επιβίωσης (προβλήματα και λύσεις)
Εφηβεία : Οδηγός επιβίωσης (προβλήματα και λύσεις) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΘΗΝΑ ΜΗΝΑΪΔΗ   
Τρίτη, 18 Σεπτέμβριος 2012 21:44

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2012-2013 (Α? Τετράμηνο)

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 2ο ΓΕΛ ΚΩ                                                                                        

 

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Εφηβεία : Οδηγός επιβίωσης (προβλήματα και λύσεις)

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (Σεμινάριο Σχολικής Συμβούλου)

 

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ

 

06

 

2

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΗΣ

 

02

 

2

 

ΝΑΙ

 

ΝΑΙ

 

 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

 

Σκοπός της παρούσας προτεινόμενης ερευνητικής εργασίας είναι η επισήμανση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μαθητές Λυκείου και η δυνατότητα καταφυγής τους σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες τέτοιες  ώστε να αντιμετωπίζονται και να εξομαλύνονται τα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη βίωση μιας από τις δυσκολότερες φάσεις στην ανθρώπινη ζωή .

Τα προς διερεύνηση θέματα ? ερευνητικά ερωτήματα θα μπορούσαν ενδεικτικά να είναι :

-          Ποια τα σημαντικότερα προβλήματα κατά τη διάρκεια της εφηβείας ;

-          Ποια συναισθήματα βιώνουν οι έφηβοι ;

-          Πώς αντιμετωπίζουν τα ζητήματα που προκύπτουν στην εφηβική ηλικία ;

-          Ποιος ο ρόλος του σχολείου στην αντιμετώπιση των εφηβικών προβλημάτων ;

 

 

 

 

 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

 

Το θέμα επιλέχθηκε για δύο κυρίως λόγους: αφενός για να εξοικειώσει τους μαθητές με τη μεθοδολογία της έρευνας με ερωτηματολόγιο και αφετέρου για να βοηθήσει τα παιδιά στον συναισθηματικό τομέα και κυρίως στον τομέα της έκφρασης και δημιουργικής εξόδου των συναισθημάτων έντασης που μπορεί να αντιμετωπίζουν - επίσης σκοπός της έρευνας είναι να βοηθήσει ώστε οι μαθητές να διαπιστώσουν πόσο κοινά, και σε πολλές περιπτώσεις διαχρονικά, είναι τα ζητήματα που απασχολούν όλους τους εφήβους. Επιπλέον, το αντικείμενο της έρευνας αποτελεί κατά κάποιο τρόπο προέκταση των μαθημάτων γύρω από την Εφηβεία που αποτελεί ένα από τα βασικά προς ανάλυση θέματα για τα μαθήματα Έκφραση ? Έκθεση της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

Το θέμα επίσης επιλέχθηκε για τη διαθεματική του αξία, εφόσον τα παιδιά θα χρειαστούν δεξιότητες που σχετίζονται τόσο με τις ανθρωπιστικές επιστήμες όσο και με τα μαθηματικά και τους υπολογιστές.

 

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ

 

Εκτός από τη μέθοδο του ερωτηματολογίου της οποίας τα οφέλη και τη διαδικασία υλοποίησης αναπτύξαμε παραπάνω, οι μαθητές θα εργαστούν στο εργαστήριο της πληροφορικής του σχολείου χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία της ιστοεξερεύνησης (webquest) για να συγκεντρώσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται ? δηλαδή θα περιηγηθούν σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες το υλικό και τη χρησιμότητα των οποίων θα έχουν ελέγξει ήδη οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει το συντονισμό του project? αυτό φυσικά δεν θα αποκλείσει τους μαθητές από την δυνατότητα να διεξάγουν τη δική τους έρευνα στο internetαλλά θα βοηθήσει ώστε η δουλειά των παιδιών στο εργαστήριο της πληροφορικής να χωριστεί σε ομάδες και να έχει σαφή σκοπό και προσανατολισμό σχετικό με τους σκοπούς του project- επίσης οι μαθητές:

(α) Θα χρησιμοποιήσουν τη σχολική βιβλιοθήκη για να ενημερωθούν για τα προβλήματα της εφηβικής ηλικίας.

(β) Θα παρακολουθήσουν μια κινηματογραφική ταινία για τα προβλήματα των εφήβων και μετά θα ακολουθήσει

  συζήτηση, στην οποία θα μετέχει ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός από την ομάδα του Δήμου της Κω.

(γ) Θα χρησιμοποιήσουν κάμερα για να καταγράψουν βίντεο από ορισμένες

  συνεντεύξεις με τους συμμαθητές τους και για να πάρουν φωτογραφίες.

δ). Στο τελικό στάδιο οι μαθητές επεξεργάζονται και καταθέτουν με αισθητική μορφή ( εικόνα ? λόγος ? ήχος ) τη δική τους αλήθεια ? βίωμα για την εφηβεία . Τέλος, ακολουθεί η παρουσίαση της εργασίας ? έρευνάς τους σε δύο επίπεδα : θεωρητικό ? παραστατικό -αισθητικό ( π.χ. συναυλία ? έκθεση ζωγραφικής/ φωτογραφίας ? χορός ? videoartκλπ)

 

 

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

 

Μέσα από την εμπλοκή των μαθητών στις διαδικασίες υλοποίησης του projectαναμένουμε πώς οι μαθητές θα είναι σε θέση να εκφράζουν καλύτερα τα συναισθήματά τους για όλα όσα τους απασχολούν και να τα μοιράζονται με τους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τη ευρύτερη κοινότητα αφού στο τέλος τα παιδιά θα παρουσιάσουν τα ευρήματα τους σε σχολική εκδήλωση ? συζήτηση.

Επίσης αναμένουμε ότι θα έχουν εξοικειωθεί με το εργαλείο του ερωτηματολογίου και θα είναι σε θέση να κρίνουν την ποιότητα και τους σκοπούς πολλών από τις έρευνες με τις οποίες βομβαρδίζεται καθημερινά ο σύγχρονος άνθρωπος μέσω ερωτηματολογίων, τηλεφωνικών συνεντεύξεων κ.λπ.

 

Ε. ΠΟΡΟΙ ? ΥΛΙΚΑ ? ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

 

Για τους σκοπούς της ερευνητικής εργασίας θα χρησιμοποιηθούν ως πηγές πληροφόρησης : η βιβλιοθήκη του σχολείου και το διαδίκτυο αλλά και η προσωπική βιβλιοθήκη των υπεύθυνων για το projectκαθηγητών .

Ακόμη, θα γίνει χρήση της κάμερα και της φωτογραφικής μηχανής του σχολείου, καθώς επίσης και των netbook, των βιντεοπροβολέων και της αίθουσας εκδηλώσεων ( χρήση χώρου και ηχητικής εγκατάστασης ). Τέλος, επιφυλασσόμαστε για ενδεχόμενη έξοδο των μαθητών για επίσκεψη σε κάποιον από τους φορείς που δραστηριοποιούνται γύρω από τα προβλήματα των εφήβων αλλά για οποιαδήποτε συμμετοχή ? βοήθεια σε υλικό και υποδομή από άτομα και φορείς εκτός σχολείου, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο.

 

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

ΒΙΒΛΙΑ

Εκφοβισμός και βία στο σχολείο ? Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε, Olweus, D. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

Βία στο σχολείο? Βία του σχολείου, Μπεζέ Λ. (Επιμ.), Ελληνικά Γράμματα

Έφηβοι: Προβλήματα και ανησυχίες, Φρανσουάζ Ντολτό ? Κατρίν Ντολτό, Πατάκης

Ψυχολογικά θέματα παιδιών και εφήβων,ΕΨΨΕΠ, Ελληνικά Γράμματα

Ψυχολογικά προβλήματα Εφηβικής ηλικίας, Martin Herbert, Eλληνικά Γράμματα

Εφηβεία : Προσδοκίες και Απαντήσεις, Ίδρυμα Ερευνών για το παιδί, Παπαζήσης

Ψυχολογικά Θέματα Παιδιών και Εφήβων, Ι.Κούρος (Επιμέλεια), Ελληνικά Γράμματα

Η Ψυχολογία του Εφήβου, Η. Κουρκούτας, Ελληνικά Γράμματα

Μεταξύ γονέων και εφήβων, Ginott Haine, Μπεργάδης

Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων, Sutton K., Σαββάλας

Το παιδί, η οικογένεια, το σχολείο, Chiland C., Πατάκης

Παραβατικότητα και κοινωνικός έλεγχος των ανηλίκων, Ι.Φαρσεδάκη, Νομική Βιβλιοθήκη

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου(Ε.Ψ.Υ.Π.Ε )

http://www.epsype.gr

 

ΓΚΟΝΕΛΑ ΕΛΕΝΗ? Η παιδική επιθετικότητα

http://naigaiou.pde.sch.gr/joomla/images/stories/FTP/2010/Sxol_Symb/PAIDIKH_EPITHETIKOTHTA.pdf

 

ΜΠΟΤΣΑΡΗ? ΕΥΗ ΜΑΚΡΗ ? Σύγχρονα προβλήματα εφηβείας

http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1090/3/1090_01_oaed_enotita03b_v03.pdf

 

ΓΚΟΥΝΤΣΙΔΟΥΒΑΣΙΛΙΚΗ ? Το φαινόμενο bullyingκαι πώς να το αντιμετωπίσετε

http://wwwold.auth.gr/students/services/spc/resources/Bullying_greyscale.pdf

 

ΤΣΙΤΣΙΚΑΑΡΤΕΜΙΣ ? Συνήθη προβλήματα των εφήβων

http://www.youth-health.gr/gr/documents/pubproblems_st.pdf

 

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ? ΤΣΟΥΜΑΚΑΣ? Αλκοόλ και εφηβεία

http://www.iatrikionline.gr/Deltio_53a/2_triantafyllidou.pdf

 

ΛΑΖΑΡΑΤΟΥ ? ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ? Εφηβεία και Κατάθλιψη

http://www.mednet.gr/archives/2001-5/pdf/466.pdf

 

ΚΟΚΚΕΒΗ ? ΣΤΑΥΡΟΥ ? ΦΩΤΙΟΥ ? ΚΑΝΑΒΟΥ? Έφηβοι και Βία

http://www.epipsi.gr/pdf/2011/09_HBSC_2010_EPIPSI_2012.pdf

 

ΚΟΚΚΕΒΗ ? ΣΤΑΥΡΟΥ ? ΦΩΤΙΟΥ ? ΚΑΝΑΒΟΥ? Η παχυσαρκία στους εφήβους

http://www.epipsi.gr/pdf/2011/10_HBSC_2010_EPIPSI_2012.pdf

 

ΚΟΚΚΕΒΗ ? ΣΤΑΥΡΟΥ ? ΦΩΤΙΟΥ ? ΚΑΝΑΒΟΥ? Οι έφηβοι και το σχολείο

http://www.epipsi.gr/pdf/2011/05_HBSC_2010_EPIPSI_2011.pdf

 

ΚΟΚΚΕΒΗ ? ΦΩΤΙΟΥ ? ΞΑΝΘΑΚΗ ? ΚΑΝΑΒΟΥ? Εξαρτησιογόνες ουσίες στην εφηβεία

http://www.epipsi.gr/pdf/2011/01_HBSC_2010_EPIPSI_2011.pdf

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ TAINIA

Τα400 Χτυπήματα- Les 400 coups. Γαλλία, 1959. Σκηνοθεσία: Φρανσουά Τριφό. Σενάριο: Φρανσουά Τριφό, Μαρσέλ Μουσί. Ηθοποιοί: Ζαν-Πιερ Λεό, Κλερ Μοριέ, Αλμπέρ Ρεμί, Πατρίκ Οφέ.