ΝΕΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠ. ΔΗΛΩΣΗ

Οι γονείς των μαθητών του σχολείου θα πρέπει, εντός λίγων ημερών από την έναρξη του νέου σχολικού έτους να συμπληρώσουν την παρακάτω Υπ. Δήλωση και να πιστοποιήσουν το γνήσιο της υπογραφής τους.

Η προτιμότερη διαδικασία είναι μέσω του https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-upeuthunes-deloses

και μας τη στέλνουν ηλεκτρονικά στο email του σχολείου (2lykko@sch.gr) με θέμα το τμήμα και το ονοματεπώνυμο του μαθητή.

Εναλλακτικά το γνήσιο της υπογραφής μπορεί να πιστοποιηθεί μέσω  του ΚΕΠ ή αν την υπογράψουν στο σχολείο.

 

Περισσότερα...
 
10 λάθη που κάνουμε, όταν σκεφτόμαστε...

Tο ppt το έφτιαξε η Δρόσου Μαρία (η ψυχολόγος) στο πλαίσιο του προγράμματος "Ανιχνεύοντας την αιτιότητα".  Έχει θέμα την ελεύθερη βούληση και το ντετερμινισμό μέσα από την προοπτική της Ψυχολογίας.

 
Δημοσίευση Υπουργικών Αποφάσεων σε ΦΕΚ (ΓΕΛ)

Δείτε το ΦΕΚ για τα ειδικά μαθήματα εδώ  καθώς και τα νέα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εδώ

 
Αρχική ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECT) Α ΛΥΚΕΙΟΥ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 1ο ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2012-2013 Η ελληνική κοινωνία της δεκαετίας 1950 μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο
Η ελληνική κοινωνία της δεκαετίας 1950 μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΘΗΝΑ ΜΗΝΑΪΔΗ   
Τρίτη, 18 Σεπτέμβριος 2012 21:46

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Σχ. Έτος: 2012-13                                                                                              ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ          2Ο ΓΕΛ Κω                                                                                                                                     

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Η ελληνική κοινωνία της δεκαετίας 1950 μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

 

ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

 

ΠΕ02

 

2

 

ΟΧΙ

 

ΦΕΡΑΔΟΥΡΟΥ ΑΘΗΝΑ

 

ΠΕ06

2

ΟΧΙ

 

 

 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τον ?παλιό? ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ?50 και μέσα από αυτόν να αναζητήσουν στοιχεία της ελληνικής κοινωνίας της περιόδου.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται οι μαθητές να προσεγγίσουν τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα:

1.      Τα κυρίαρχα ρεύματα στον ελληνικό κινηματογράφο της υπό εξέταση περιόδου.

2.      Σκηνοθέτες και αντιπροσωπευτικές ταινίες.

3.      Απήχηση του κινηματογράφου στο κοινό.

4.      Οικονομικές και πολιτικές διεργασίες, που συντελούν στη διαμόρφωση της ελληνικής κοινωνίας.

5.      Ήθη και κυρίαρχες αντιλήψεις και στερεότυπα της εποχής, δομή της οικογένειας, θεσμοί, επαγγέλματα, κοινωνικά φαινόμενα, μεταπολεμικά τραύματα, κοινωνικά προβλήματα που αναδεικνύονται αλλά και όσα αποσιωπούνται, χαρακτηριστικοί τύποι που συντελούν πρωταγωνιστικό ρόλο.

6.      Αναζήτηση όλων των παραπάνω στοιχείων της ελληνικής κοινωνίας στις κινηματογραφικές ταινίες.

 

 

 

 

 

 

 

 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λπ., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Κύριο κριτήριο για την επιλογή του θέματος αποτελεί η δυνατότητα να γνωρίσουν οι μαθητές μια πολυτάραχη και εξαιρετικά σημαντική για το ελληνικό κράτος και το λαό του ιστορική περίοδο, την μεταπολεμική, μετεμφυλιακή δεκαετία του 1950. Η αναζήτηση των διεργασιών εκείνων, που οδήγησαν στη διαμόρφωση της ελληνικής κοινωνίας, στην προσπάθειά της να ορθοποδήσει μετά από τον εφιάλτη του πολέμου και ακόμα περισσότερο του εμφυλίου, αναμένουμε να οδηγήσει τους μαθητές στη βαθύτερη κατανόηση της πρόσφατης ιστορίας μας.  Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές θα κληθούν να μελετήσουν όχι ιστορικά συγγράμματα αλλά κινηματογραφικές ταινίες της περιόδου, τις οποίες θα ενθαρρυνθούν να μελετήσουν και όχι απλώς να παρακολουθήσουν. Η επιλογή αυτή υπαγορεύεται από τη θεώρηση του κινηματογράφου ως εναλλακτικό εκπαιδευτικό εργαλείο, εξαιρετικά σημαντικό για την αισθητική, την τεχνική και τα νοήματα που περιέχει. Η γνωριμία των μαθητών με αριστουργήματα της ελληνικής κινηματογραφίας, του λεγόμενου κινηματογράφου των δημιουργών και του ελληνικού νεορεαλισμού δεν μπορεί παρά να αποτελεί μόνο όφελος.

Μέσα από τον κινηματογραφικό φακό, ορισμένων αντιπροσωπευτικών ταινιών της εποχής, θα προσπαθήσουμε να πετύχουν οι μαθητές μια βαθύτερη,  πιο διεισδυτική ματιά, να διερευνήσουν τις ταινίες αυτές, να τις δουν με κριτικό μάτι, ώστε να οδηγηθούν στη διαμόρφωση απόψεων ? συμπερασμάτων για την ελληνική κοινωνία του ?50.

Μέσα από την ενασχόλησή τους με το θέμα οι μαθητές αναμένεται να αποκομίσουν σημαντικά μαθησιακά οφέλη, όπως:

·         Δεξιότητες συνεργασίας , ανάληψης ρόλων και διαχείρισης προβλημάτων.

·         Χρήση ερευνητικών εργαλείων.

·         Μελέτη μιας σημαντικής ιστορικής περιόδου.

·         Μελέτη ορισμένων πτυχών του κινηματογράφου.

·         Αναζήτηση στοιχείων «πίσω από τις λέξεις».

·         Συσχέτιση στοιχείων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Εμπλεκόμενα μαθήματα: Ιστορία, Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία, Πληροφορική.

 

 

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

 

1.       Παρουσίαση της έννοιας και σκοπιμότητας της ερευνητικής εργασίας γενικά. Παρουσίαση του θέματος με το οποίο θα ασχοληθούν οι μαθητές, των μεθόδων που θα ακολουθηθούν και του σκοπού για τον οποίο μελετάται.

2.       Διεξοδική συζήτηση του θέματος ? ανίχνευση των γνώσεων που έχουν ήδη οι μαθητές για το θέμα και συζήτηση για τις πτυχές που θα ήθελαν να ερευνήσουν.

3.       Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και ανάθεση αρμοδιοτήτων.

4.       Καθορισμός των ερωτημάτων και των υποερωτημάτων.

5.       Καθορισμός χρονοδιαγράμματος, παρουσίαση δημιουργίας ατομικού φακέλου και φακέλου ομάδας.

6.       Παρουσίαση και επιλογή των ερευνητικών εργαλείων, συλλογή στοιχείων και παροχή υποστήριξης και οδηγιών για την ορθή χρήση.

7.       Κατάρτιση ερωτηματολογίου.

8.       Αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας.

9.       Προβολή ταινιών (εκτός διδακτικού ωραρίου, κατ? ιδίαν και κατά ομάδες).

10.    Παροχή υποστήριξης για την επεξεργασία των δεδομένων.

11.    Σύνθεση στοιχείων μελέτης και σύνταξη της εργασίας.

12.    Δημιουργία παρουσίασης με powerpoint.

13.    Οδηγίες για προετοιμασία σύντομης παρουσίασης και πραγματοποίηση παρουσίασης στο κοινό.

14.    Αξιολόγηση.

 

 

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (μέχρι 200 λέξεις)

 

Με το πέρας της ερευνητικής εργασίας, αναμένουμε οι μαθητές να έχουν προσεγγίσει τις επιλεγμένες κινηματογραφικές ταινίες με μια άλλη διάσταση, αυτή της κριτικής θέασης και ανάγνωσης σημείων. Ο εμπορικός κινηματογράφος, πέρα από την προφανή κωμική ή δραματική διάσταση, αποκαλύπτει στοιχεία που συνθέτουν τη φυσιογνωμία μιας ολόκληρης κοινωνίας.  Τα στοιχεία αυτά, οι μαθητές θα τα ανιχνεύσουν και θα τα καταγράψουν οι ίδιοι. Ο κριτικός κινηματογράφος, δείγματα του οποίου συγκαταλέγονται ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι αυτονόητο ότι είναι πιο ποιοτικός και προσεγγίζει τον κινηματογράφο ως τέχνη και όχι ως τεχνική. Αυτή η διαφορά αναμένουμε να γίνει κατανοητή από τους μαθητές, όπως επίσης αναμένουμε να ωφεληθούν από την επαφή τους με την ποιητική και ποιοτική διάσταση.

Για να προσεγγίσουν οι μαθητές τη δεύτερη πτυχή του θέματος, την ελληνική κοινωνία της δεκαετίας 1950, θα πρέπει να εξοικειωθούν με γεγονότα και έννοιες, που πιθανόν δεν γνωρίζουν. Η προσέγγιση αυτή απαιτεί μελέτη βιβλιογραφίας.

Τέλος, οι δεξιότητες σύνθεσης, που απαιτούνται για την τελική έκθεση, θα πρέπει να αποκτηθούν, αν δεν υπάρχουν ήδη με την καθοδήγηση των επιβλεπόντων καθηγητών.

 

Ε. ΠΟΡΟΙ ? ΥΛΙΚΑ ? ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

DVD

Βιντεοπροβολέας

Χαρτόνια

Φάκελοι

 

 

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.       Ελληνικός Κινηματογράφος (1950 -1967): Λαϊκή μνήμη και ιδεολογία, Αθανασάτου Γιάννα, FinatecA.E., 2001 (διδακτορική διατριβή)

2.       Από τις αυλές στα σαλόνια. Εικόνες του αστικού χώρου στον ελληνικό δημοφιλή κινηματογράφο (1950 ? 1970), Μυλωνάκη Αγγελική, UniversityStudioPress, 2012.

3.       Ο ελληνικός λαϊκός κινηματογράφος (1950 ? 1975), Δερμεντζόπουλος Χρήστος, Περιοδικό Ουτοπία, τεύχος 90, Μάιος ? Ιούνιος 2010.

4.       http://reader.ekt.gr/bookReader/show/index.php?lib=EDULLL&item=1019&bitstream=1019_01#page/1/mode/2up(Ελληνικός Κινηματογράφος, Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), για το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.