ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σχολικό έτος: 2012 ? 2013 (Α΄ Τετράμηνο)
Σχολική μονάδα: 2ο ΓΕΛ Κω -------- Τάξη Β΄
Τίτλος ερευνητικής εργασίας:
Τεχνολογία και μαθηματικά (Μηχανισμός Αντικυθήρων)
Στοιχεία υπεύθυνων εκπαιδευτικών
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)
|
ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
|
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)
|
ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)
|
Χατζηαντωνίου Μηνάς
Ιωάννου Κων/νος
|
ΠΕ 17
ΠΕ 03
|
2
2
|
ΝΑΙ
ΝΑΙ
|
ΝΑΙ
--
|
Παιδαγωγική διαδικασία
Α. Σκοπός έρευνας και ερευνητικά ερωτήματα:
Σκοπός της έρευνας θέτοντας και τα ανάλογα ερωτήματα είναι:
-
Η προσέγγιση των μαθητών, -τριών στο χώρο της επιστήμης, της φιλοσοφίας και του πνεύματος των αρχαίων Ελλήνων
-
Η συνειδητοποίηση τους για την αξία και ωφελιμότητα της διαθεματικής και διεπιστημονικής αντιμετώπισης όλων των ζητημάτων που απασχολούν τον άνθρωπο.
-
Η αξία των θετικών επιστημών και συγκεκριμένα των μαθηματικών στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και της ανθρώπινης αναζήτησης και έρευνας των φαινομένων.
-
Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και η εμπέδωση της απαραίτητης σχέσης θεωρίας και πράξης.
-
Η ανάπτυξη της ομαδικότητας και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών
-
Η ενθάρρυνση για έκφραση και δημιουργία
-
Η αυτοδιαχείριση και αυτενέργεια των μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των κανονισμών του σχολείου
|
Β. Συνοπτική αιτιολόγηση του θέματος (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π.):
Το θέμα της ερευνητικής εργασίας επιλέχθηκε γιατί :
-
Είναι απαραίτητη η γνώση των μαθητών, -τριών των επιτευγμάτων των αρχαίων Ελλήνων στους τομείς της επιστήμης, φιλοσοφίας και αντιμετώπισης πολύπλευρων φαινομένων,(κυρίως στην δύσκολη σύγχρονη περίοδο)
-
Ο συγκεκριμένος μηχανισμός που αποτελεί τον πρώτο ?«Η/Υ» δίνει την δυνατότητα για πολύπλευρη ερευνητική εργασία και προβληματισμό.
-
Οι μαθητές αποκτούν γνώσεις σε σχέση με την ιστορία , αρχαιολογία, μαθηματικά, φυσική, τεχνολογία, αστρονομία ,γεωγραφία, ναυσιπλοΐα, φιλοσοφία κλπ.
-
Άσκηση σε καινοτόμες και σύνθετες ενέργειες.
Προβλέπεται η συσχέτιση με τα παρακάτω μαθήματα και δράσεις:
1) Με δραστηριότητες των μαθημάτων Μαθηματικών, Αστρονομίας, Φυσικής,
Ιστορίας κλπ.
2) Με πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού
Προσανατολισμού
Δίνεται η δυνατότητα έκφρασης απόψεων και προβληματισμού
|
Γ. Ενδεικτική περιγραφή μεθόδου που θα ακολουθηθεί:
· Ωρίμανση του θέματος.
· Κατάθεση προτάσεων, ανταλλαγή απόψεων. Προγραμματισμός
· Αναζήτηση από όλες τις πηγές πληροφοριών και υλικού
· Επικοινωνία και συνεργασία με τους αρμόδιους οργανισμούς, ιδρύματα, πανεπιστήμια, Επιστήμονες, ερευνητές κλπ
· Σχεδιασμός των βασικών λειτουργιών του μηχανισμού και προσπάθεια κατασκευής του με διάφορα υλικά.
· Συνεργασία με καθηγητές σχετικών μαθημάτων για συσχέτιση δράσεων, με επιστημονικές αρχές και θεωρίες.
· Προβολή ντοκιμαντέρ σχετικών με το θέμα.
· Σύνταξη γραπτής εργασίας και οργάνωση οπτικοακουστικού υλικού
· Παρουσίαση του προϊόντος στη σχολική κοινότητα. Δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο κλπ
Παρουσίαση στο κοινό της περιοχής, στους γονείς και στους τοπικούς φορείς
|
Δ. Αναμενόμενα αποτελέσματα:
1. Επαρκή γνώση και συνειδητοποίηση των μαθητών, -τριών για τη σημασία των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω.
2. Απόκτηση δεξιοτήτων συγκρότησης σκέψης και οργάνωσης για σύλληψη και υλοποίηση μιας ιδέας.
3. Επέκταση του προβληματισμού, τρόπου σκέψης και στάσης ζωής σε ευρύτερους τομείς της ζωής.
4. Ανάπτυξη ομαδικότητας, αλληλοσεβασμού, συνεργασίας μεταξύ των μαθητών,-τριών, επικοινωνίας και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς, γονείς και κοινωνία.
5. Ανάπτυξη δυνατοτήτων έκφρασης και δημιουργίας.
|
Ε. Πόροι ? υλικά ? εξοπλισμός:
Θα αναζητηθούν χορηγίες και προσφορές από γονείς που ασχολούνται και ενδιαφέρονται ,από
επαγγελματίες, από τον Δήμο και άλλους.
Υλικά από το σπίτι των μαθητών κλπ, από ότι υπάρχει για τη λειτουργία του σχολείου και από
προμήθειες.
Θα χρησιμοποιηθεί ο εξοπλισμός του σχολείου, των άλλων συνεργαζόμενων σχολείων, του
δήμου κλπ
|
Στ. Ενδεικτική βιβλιογραφία:
|