ΝΕΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΥΠ. ΔΗΛΩΣΗ

Οι γονείς των μαθητών του σχολείου θα πρέπει, εντός λίγων ημερών από την έναρξη του νέου σχολικού έτους να συμπληρώσουν την παρακάτω Υπ. Δήλωση και να πιστοποιήσουν το γνήσιο της υπογραφής τους.

Η προτιμότερη διαδικασία είναι μέσω του https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-upeuthunes-deloses

και μας τη στέλνουν ηλεκτρονικά στο email του σχολείου (2lykko@sch.gr) με θέμα το τμήμα και το ονοματεπώνυμο του μαθητή.

Εναλλακτικά το γνήσιο της υπογραφής μπορεί να πιστοποιηθεί μέσω  του ΚΕΠ ή αν την υπογράψουν στο σχολείο.

 

Περισσότερα...
 
10 λάθη που κάνουμε, όταν σκεφτόμαστε...

Tο ppt το έφτιαξε η Δρόσου Μαρία (η ψυχολόγος) στο πλαίσιο του προγράμματος "Ανιχνεύοντας την αιτιότητα".  Έχει θέμα την ελεύθερη βούληση και το ντετερμινισμό μέσα από την προοπτική της Ψυχολογίας.

 
Δημοσίευση Υπουργικών Αποφάσεων σε ΦΕΚ (ΓΕΛ)

Δείτε το ΦΕΚ για τα ειδικά μαθήματα εδώ  καθώς και τα νέα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εδώ

 
Αρχική ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ 2016-2017 Προγραμματισμός Μαθημάτων Α τάξης
Προγραμματισμός Μαθημάτων Α τάξης PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΡΡΙΚΟΣ ΧΛΑΠΑΝΗΣ   
Παρασκευή, 16 Οκτώβριος 2015 09:14

Προγραμματισμος

 

ΧΗΜΕΙΑ Α? ΛΥΚΕΙΟΥ

 


ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

1.1 Με τι ασχολείται η Χημεία

Εργαστηριακή άσκηση: μελετώντας το περιεχόμενο του χυμού του πορτοκαλιού



ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

2.1 Ηλεκτρονική δομή των ατόμων

2.2 Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός Πίνακας)

Χρησιμότητα του περιοδικού πίνακα

Σχετική ατομική μάζα - Σχετική μοριακή μάζα


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

2.3 Γενικά για το χημικό δεσμό-Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική συμπεριφορά του ατόμου-

Είδη χημικών δεσμών



ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

2.4 Η γλώσσα της χημείας- Αριθμός οξείδωσης-

Γραφή χημικών τύπων και εισαγωγή στην ονοματολογία

Εργαστηριακή άσκηση: πυροχημική ανίχνευση μετάλλων


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

3.5 Χημικές αντιδράσεις

Εργαστηριακή άσκηση: χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων                                                                                    

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

4.1 Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς:  mol, αριθμός Avogadro, γραμμομοριακός όγκος

ΜΑΡΤΙΟΣ

4.2 Καταστατική εξίσωση των αερίων


ΑΠΡΙΛΙΟΣ

4.3 Συγκέντρωση διαλύματος-

Αραίωση, ανάμειξη διαλυμάτων

Εργαστηριακή άσκηση: παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης -αραίωση διαλυμάτων                                     


ΜΑΪΟΣ


Επαναληπτικές ασκήσεις


 

                                                                                                               Η διδάσκουσα

 

                                                                                                   Διακίδου Σοφία

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:    2ο ΓΕΛ ΚΩ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2016 - 2017

ΜΑΘΗΜΑ:  ΑΛΓΕΒΡΑ                                                                                                                              ΤΑΞΗ: Α?ΛΥΚΕΙΟΥ




ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

     
     
     

12


Επανάληψη: Γραφική επίλυση γραμμικών συστημάτων και μεθόδους αντίθετων συντελεστών και αντικατάστασης   


3 ώρες γραμμικά συστήματα

13

14

15

16

17

   

18

   

19


1.2 Μη γραμμικά συστήματα


3 ώρες

20

21

22

23

24

   

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

25

   

26


1.2 Μη γραμμικά συστήματα



3 ώρες

27

28

29

30

1

   

2

   

3



§ 2.1 Μονοτονία ? ακρότατα ?

        συμμετρίες συνάρτησης

 


3 ώρες

4

5

6

7

8

   

9

   

10



§ 2.1 Μονοτονία ? ακρότατα ?

        συμμετρίες συνάρτησης



3 ώρες

11

12

13

14

15

   

16

   

17


§ 2.2  κατακόρυφη οριζόντια     

         μετατόπιση



 

1 ώρα για την  § 2.1  και

2 ώρες για την § 2.2




 

18

19

20

21

22

   

23

   

24

   

25

   

26

§ 3.1 Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας

3 ώρες

27

   

28

   

29

   

30

   

31

   

1

   

2

§ 3.2 Τριγωνομετρικές ταυτότητες

3 ώρες

3


 

 

4

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

5

   

6

   

7


§ 3.3  Αναγωγή 1ο τεταρτημόριο

§ 3.4   τριγωνομετρικές  συναρτήσεις



2 ώρες για την 3.3 και

1 ώρα για την 3.4


 

8

9

10

11

12

   

13

   

14

   

15

§ 3.5   Τριγωνομετρικές εξισώσεις

 

3 ώρες

16

17

18

19

   

20

   

21


§ 3.6    τριγωνομετρικοί αριθμοί   

           αθροίσματος            

§ 3.7   Τριγωνομετρικοί αριθμοί 2α


2 ώρες για την 3.6 και

1 ώρα για την 3.7

22

23

24

25

26

   

27

   

28


§ 4.1  Πολυώνυμα   


3 ώρες

29

30

1

2

3

   

4

   

5

§ 4.2  Διαίρεση πολυωνύμων

§ 4.3 πολυωνυμικές εξισώσεις

2 ώρες για την 4.2 και

1 ώρα για την 4.3

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

6

7

8

9

10

   

11

   

12


§ 4.3 πολυωνυμικές εξισώσεις

    ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΩΝ

(1 ώρα) ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ (1 ώρα)


3 ώρες

13

14

15

16

17

   

18

   

19

§ 4.4 Εξισώσεις  που ανάγονται σε

        πολυωνυμικές

3 ώρες

20

21

22

23

24

   

25

   

26


§ 4.4 Εξισώσεις  που ανάγονται σε

        πολυωνυμικές


3 ώρες

27

 

28

   
 

29

   
 

30

   


 

 

31

   

1

   

2

§ 4.4  Ανισώσεις που ανάγονται σε

         πολυωνυμικές

3 ώρες

3

4

5

6

7

   

8

   

9

§ 4.4  Ανισώσεις που ανάγονται σε

         πολυωνυμικές


 

3 ώρες

10

11

12

13

14

   

15

   

16

   

17

§ 5.1 Εκθετική συνάρτηση

3 ώρες

18

19

20

21

   

22

   

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

23


§ 5.1 Εκθετική συνάρτηση


3 ώρες

24

25

26

27

28

   

29

   

30


§ 5.1 Εκθετική συνάρτηση


3 ώρες

31

1

2

3

4

   

5

   

6


§ 5.1 Εκθετική συνάρτηση


3 ώρες

7

8

9

10

11

   

12

   

13


5.2 Λογάριθμοι


3 ώρες

14

15

16

17

18

   


 

 

20


5.2 Λογάριθμοι


3 ώρες

21

22

23

24

25

   

26

   

27


5.3 Λογαριθμική συνάρτηση


3 ώρες

28

1

2

3

4

   

5

   

6


5.3 Λογαριθμική συνάρτηση


3 ώρες

7

8

9

10

11

   

12

   

13

   

14

   

15

5.3 Λογαριθμική συνάρτηση

 

16

17

18

   

19

   

20


5.3 Λογαριθμική συνάρτηση


 

21

22

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

23

24

25

   

26

   

27


5.3 Λογαριθμική συνάρτηση


3 ώρες

 

28

29

30

31

1

   

2

   

3


5.3 Λογαριθμική συνάρτηση


3 ώρες

 

4

5

6

7

 

8

 

9

 

10

 

11















ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ












ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ















3 ώρες












3 ώρες


 

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

ΜΑΪΟΣ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

   

10

11

12

13

   

14

   

15

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

3 ώρες




 

16

17

18

19

20

   

21

   

22

   

23

24

25

26

27

   

28

   

29

   

30

31

                                                     

  Υλη Βιολογίας

 

  Εβδομάδα Προγραμματισμός Σελίδες Κεφαλαίου
12 Σεπ - 16 Σεπ Γνωριμία-Εισαγωγή
19 Σεπ - 23 Σεπ Κεφάλαιο 1 5 σελ.
26 Σεπ - 30 Σεπ Κεφάλαιο 1
3 Οκτ - 7 Οκτ Κεφάλαιο 1
10 Οκτ - 14 Οκτ Κεφάλαιο 3 20
17 Οκτ - 21 Οκτ Κεφάλαιο 3
24 Οκτ - 28 Οκτ Κεφάλαιο 3
31 Οκτ - 4 Νοε Κεφάλαιο 3
7 Νοε - 11 Νοε Κεφάλαιο 3
14 Νοε - 18 Νοε Κεφάλαιο 3
21 Νοε - 25 Νοε Κεφάλαιο 3
28 Νοε - 2 Δεκ Κεφάλαιο 3
5 Δεκ - 9 Δεκ Κεφάλαιο 9 22
12 Δεκ - 16 Δεκ Κεφάλαιο 9
19 Δεκ - 23 Δεκ Κεφάλαιο 9
Χριστούγεννα
9 Ιαν - 13 Ιαν Κεφάλαιο 9
16 Ιαν - 20 Ιαν Κεφάλαιο 9
23 Ιαν - 27 Ιαν Κεφάλαιο 9
30 Ιαν - 3 Φεβ Κεφάλαιο 9
6 Φεβ - 10 Φεβ Κεφάλαιο 9
13 Φεβ - 17 Φεβ Κεφάλαιο 12 13
20 Φεβ - 24 Φεβ Κεφάλαιο 12
27 Φεβ - 3 Μαρ Κεφάλαιο 12
6 Μαρ - 10 Μαρ Κεφάλαιο 12
13 Μαρ - 17 Μαρ Κεφάλαιο 12
20 Μαρ - 24 Μαρ Επανάληψη
27 Μαρ - 31 Μαρ Επανάληψη
3 Απρ - 7 Απρ Επανάληψη
Πάσχα
24 Απρ - 28 Απρ Επανάληψη
1 Μαΐ - 5 Μαΐ Επανάληψη
8 Μαΐ - 12 Μαΐ Επανάληψη
 
 
Μέρες χωρίς μάθημα:  
27, 28 Οκτωβρίου (Πέμπτη, Παρασκευή), 17 Νοεμβρίου (Πέμπτη)
27 Φεβρουαρίου (Δευτέρα), 6, 7 Μαρτίου (Δευτέρα, Τρίτη)

24 Μαρτίου (Παρασκευή)                                                                                                  Διακίδου Σοφία

 

 

 

 

 

 

σμός Μαθημάτων Α Τάξης

 

 

 

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΠΕΙΘΩ

13 ώρες

ΠΕΙΘΩ - ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ







ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΕΞΟΥΣΙΑ





6




2η

3η

Α. Επίκληση  στη λογική

1. Επιχειρήματα και τεκμήρια

2. Είδη συλλογισμών

3. Εγκυρότητα, αλήθεια, ορθότητα ενός επιχειρήματος

4. Αξιολόγηση ενός επιχειρήματος

5. Σημασία και αξιολόγηση των τεκμηρίων

Β. Επίκληση στο συναίσθημα (του δέκτη)/ αυθεντία

Γ. Επίκληση στο « ήθος»  (του πομπού)

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ

2

5η

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

1

6η

Λεξιλόγιο

1

ΜΟΡΦΕΣ ΠΕΙΘΟΥΣ

 

Α. Η πειθώ στη διαφήμιση

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2

7η

Β. Η πειθώ στο δικανικό λόγο

 

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ

 

Γ. Η πειθώ στον πολιτικό λόγο

ΕΛΛΑΔΑ

ΕΥΡΩΠΗ

ΚΟΣΜΟΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

2

8η

Δ. Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

2

9η

Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση

σχετικά με την επιστήμη και το ρόλο της στην κοινωνία

 

2

10η

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ

2

11η

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

1

12η

ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ    

7 ώρες

ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ    

1

Η πειθώ στο δοκίμιο

2

13η

Η γλώσσα του δοκιμίου

2

14η

Η οργάνωση του δοκιμίου

2

15η

Η ιστορία του δοκιμίου

 

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ

 

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ



ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ/ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ

2

16η

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

1

17η

ΑΡΘΡΟ

2ώρες

ΤΟ ΑΡΘΡΟ

1

Άρθρο και δοκίμιο

ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ

2 ώρες

Η ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ

2

18η

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ

2

19η

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

1

20η

21η

22η

ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

6 ώρες

ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

5

Δίκαιος λόγος και άδικος λόγος

ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ

ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ

ΜΕΣΣΙΑΝΙΣΜΟΣ

Η γλώσσα της εξουσίας και η γλώσσα της παιδείας

Ο άνθρωπος

Ομιλία στη Στοκχόλμη Γ. Σεφέρης

Ο άλλος άνθρωπος

Παιδεία και εθνική μόρφωση, Αλ. Δελμούζου

Εθνική αγωγή και ολοκληρωτισμός

Μεσσιανισμός, Φ. Πολίτης

Παιδεία δύναμις θεραπευτική ψυχής, Ι. Θ. Κακριδής

ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ

ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ

 

2

1η

Α. ΔΙΑΒΑΖΩ

 

Β. ΓΡΑΦΩ

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΟ  ΜΕΡΟΣ

 

ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ

 

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

2

23η

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

 

1

24η

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

 

1

       

ΤΜΗΜΑ Γ4

ΧΑΧΟΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

 

 

 

Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Η ΓΛΩΣΣΑ (8 διδακτικά δίωρα)

 

Διερεύνηση των γνώσεων, των αναγκών και του επιπέδου

δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Η διερεύνηση στηρίζεται σε κείμενα και άλλο διδακτικό υλικό της ενότητας.

Δε διδάσκονται οι σ. 6-18.

 

 

ΙΙ.      ΟΙ      ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ      ΤΗΣ      ΓΛΩΣΣΑΣ

(ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ ΓΛΩΣΣΑ)

1. Γεωγραφικές γλωσσικές ποικιλίες

2. Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες

Διδάσκεται  σε  συνδυασμό  με  το  λανθάνον  και  φανερό

νόημα της σ. 101 (Ι.2.ε.)

Τα ζητήματα συνοχής κειμένου διδάσκονται καθ? όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μέσα από τα μελετώμενα κείμενα.

Διδ. ώρες (ενδεικτικά): 4

ΙΙΙ. ΟΙ ΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Συνοπτική αναφορά

IV. Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Διδάσκεται  η   αναφορική  και   ποιητική  λειτουργία   της

γλώσσας με  παραδείγματα από  διάφορα κειμενικά είδη και σε συνδυασμό με την κυριολεκτική και μεταφορική χρήση της ενότητας Περιγραφή.

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (1)

Προτείνεται να ενταχθεί στην παρούσα ενότητα το κωμικό

και η σημασία του γέλιου (σ.256-263) και να συνδυαστεί με σατιρικά χιουμοριστικά κείμενα της Λογοτεχνίας (Σουρής,

Ρο?δης κ.ά.)

Διδ. ώρες (ενδεικτικά): 2

VI. ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Σύντομη   αναφορά:   εντοπισμός   ειδικού   λεξιλογίου   σε

κείμενα (π.χ. σχολικά βιβλία άλλων μαθημάτων) Δε διδάσκονται οι σ. 59-66.

V. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Δημιουργία       αφίσας,       αίτησης,       πρόσκλησης      και

προγράμματος  με   εργασία   στην   τάξη,   σε   ομάδες.   Η

ενότητα προσφέρεται για τη μελέτη της πολυτροπικότητας και  τη  σημασία  των  διαφορετικών  σημειωτικών  πόρων στην κατασκευή του νοήματος (π.χ. ο ρόλος του ήχου, κειμένου-εικόνας, γραμματοσειράς κ.λπ.).

Δε διδάσκονται οι σ. 52-57.

Διδ. ώρες (ενδεικτικά): 2

VII. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

β) Η οργάνωση του λόγου και η πειθώ

γ)   Η   οργάνωση   του   λόγου   και   το

επιχείρημα

δ)   Η   οργάνωση   του   λόγου   και   η αιτιολόγηση

ε)    Οργάνωση    ευρύτερου    κειμένου

(έκθεσης) με αιτιολόγηση

Δε διδάσκονται τα είδη των συλλογισμών (σ. 70-71) και οι

σ. 73-74 που είναι σε κίτρινο πλαίσιο.

Προτείνεται ανίχνευση της επιχειρηματολογίας σε κείμενα

σε σχέση με την προθετικότητα του συγγραφέα. Αξιοποιούνται   δραστηριότητες   που   επιτρέπουν   στους μαθητές      να       υποστηρίξουν      θέσεις      ή       γνώμες επιχειρηματολογώντας, προφορικά ή γραπτά, όπως στην άσκηση των σ. 112 και 114.

Στο    πλαίσιο   αυτό   διδάσκεται,   επίσης,   η    ανάπτυξη παραγράφου και ευρύτερου κειμένου με αιτιολόγηση.

Διδ. ώρες (ενδεικτικά): 2

VIII. ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (2)

Θέματα σχετικά με τη γλώσσα και τη γλωσσομάθεια.

Προτείνεται η διδασκαλία ενός μόνο κειμένου από τις σ.

75-85.

Διδ. ώρες (ενδεικτικά): 2

Παραγωγή γραπτού λόγου (2 ώρες)

Διόρθωση (1 ώρα)

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ (1 ώρα)











 

4

 

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Ο ΛΟΓΟΣ (6 διδακτικά δίωρα)

I. ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ

1. Επισημαίνω τα στοιχεία της ομιλίας

2.   Συγκρίνω   τον   προφορικό   με   το

γραπτό λόγο

Από   το   Ι.1.   διδάσκονται   μόνο   τα   παραγλωσσικά  και

εξωγλωσσικά στοιχεία της ομιλίας, σ. 89.

Από το Ι.2. διδάσκονται  οι διαφορές μεταξύ γραπτού και

προφορικού   λόγου,    ανάλογα    με    την    επικοινωνιακή περίσταση, σ. 92-94.

Από     το     Ι.2.     διδάσκεται     ο     απροσχεδίαστος     και

προσχεδιασμένος λόγος, σ. 95.

Σχετική δραστηριότητα παραγωγής λόγου στην τάξη.

Το Ι.2.ε. (Το φανερό και το λανθάνον νόημα)   διδάσκεται στην ενότητα Γλώσσα.

Δε διδάσκονται τα Ι.2. δ. (σ. 100-101), και Ι.2.στ. (σ. 102).

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (1)

Θέματα σχετικά με τον προφορικό και  γραπτό λόγο και τον

αναλφαβητισμό. Στην ενότητα εντάσσεται, επίσης, το θέμα του ψηφιακού γραμματισμού και των κοινωνικών ανισοτήτων που προκύπτουν.

Παραγωγή παραγράφου/ων για το θέμα.

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΙΙ. ΔΙΑΛΟΓΟΣ

2. Προϋποθέσεις για την επιτυχία ενός διαλόγου/μιας συνομιλίας

3. Ο λογοτεχνικός διάλογος

Έμφαση στο λογοτεχνικό, θεατρικό και ψηφιακό διάλογο.

Μελετώνται ποικίλες εκφάνσεις του διαλόγου με έμφαση στο μέσο  (η επιλογή του μέσου, πχ. διαδίκτυο, επηρεάζει τον    διάλογο)   και    την    περίσταση.   Χρησιμοποιούνται παραδείγματα διαλόγου από διαφορετικά κειμενικά είδη. Δραστηριότητες    διαλόγου    με    στόχο    την    ανάπτυξη επιχειρηματολογίας,     μέσα     στην     τάξη.     Ενδεικτικές δραστηριότητες, σ. 114.

Δε διδάσκεται το ΙΙ.1. (σ. 106-107).

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (2)

Θέματα  σχετικά με τον διάλογο

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (3)

Θέματα σχετικά με την εφηβεία

Επισήμανση: Η εφηβεία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως

άξονας αναφοράς ποικίλων θεμάτων και δραστηριοτήτων (ενδεικτικά, εφηβεία και μόδα, εφηβεία και ζητήματα υγείας, εφηβεία και γλωσσικές ποικιλίες κ.ά.) διατρέχοντας πολλά από τα επιμέρους θέματα του βιβλίου.

Σημείωση: Τα θέματα σχετικά με την αγάπη και τον έρωτα μπορούν να συζητηθούν στην ενότητα Αφήγηση.

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

Παραγωγή γραπτού λόγου (2 ώρες)

Διόρθωση (1 ώρα)

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ (1 ώρα)


 

  Β΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (6 διδακτικά δίωρα)

Ι. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1. Μεθόδευση της περιγραφής

α.  Η  επιλογή  και  η  παράθεση/οργάνωση των λεπτομερειών

β.   Η   ακρίβεια   και   η   σαφήνεια   στην

περιγραφή

Δίνεται   έμφαση   στη   μελέτη   της   περιγραφής   σε

συγκεκριμένα κειμενικά είδη (μικρές αγγελίες, λογοτεχνική περιγραφή, δημοσιογραφικά κείμενα κλ.π.).

Στο πλαίσιο αυτό, τονίζονται η χρήση των επιθέτων, η

παραγωγική πορεία, η κατασκευή του σχολίου και της οπτικής γωνίας.

 

5

 

 

Άσκηση παραγωγής παραγράφου με περιγραφή

(π.χ. κατασκευή μικρής αγγελίας)

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

2. Η γλώσσα της περιγραφής

α.       Η       επιλογή       των       κατάλληλων

λέξεων/φράσεων

3.  Το  σχόλιο  και  η  οπτική  γωνία  στην περιγραφή.

Η λειτουργία της ενεργητικής και παθητικής σύνταξης

εντάσσεται    σε    συγκεκριμένα    κείμενα    (χρηστικά,

λογοτεχνικά κλπ.) και δε διδάσκεται με   μηχανιστικές ασκήσεις.

Άσκηση παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου με χρήση    ενεργητικής    και    παθητικής    σύνταξης,    σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές περιστάσεις. Υπενθύμιση: Η κυριολεκτική και μεταφορική χρήση της γλώσσας   διδάσκεται   μαζί   με   την   αναφορική   και ποιητική        λειτουργία        της,        με        αξιοποίηση παραδειγμάτων από διάφορα κειμενικά είδη (βλ. σ. 42-

44).

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΙΙ. ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ / ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ

1.Περιγραφή ενός χώρου / κτιρίου

2.Περιγραφή προσώπου/ατόμου

α.      Τα      τυπικά      και      τα      ιδιαίτερα

χαρακτηριστικά ενός προσώπου / ατόμου β. Το σχόλιο στην περιγραφή ενός ατόμου

3. Περιγραφή ζωγραφικού πίνακα ή άλλου έργου τέχνης

ΙV. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ανάπτυξη παραγράφου με αναλογία

Ο κειμενικός τύπος της περιγραφής εστιάζει σε χώρο,

πρόσωπα, αντικείμενα και υπηρετείται από συγκεκριμένα κειμενικά είδη. Ο/η εκπαιδευτικός θα επιλέξει   ένα   από   τα   παραπάνω,   το   οποίο   θα αποτελέσει αντικείμενο της διδασκαλίας.

Αναδεικνύεται η ιδιαίτερη λειτουργία της περιγραφής στα λογοτεχνικά κείμενα.


Άσκηση παραγωγής παραγράφου με  αναλογία.


Δε διδάσκεται το ΙΙ.4.α και β. (σ. 173-177).

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΙΙΙ. ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ(1)

Θέματα σχετικά με την ενδυμασία και τη μόδα.

Η ένδυση και η μόδα ως στοιχείο φυλετικής, θρησκευτικής, κοινωνικής, πολιτισμικής, έμφυλης κλπ. ταυτότητας και ετερότητας. Η ενότητα αυτή προσφέρεται για δραστηριότητες λόγου με ανάπτυξη επιχειρηματολογίας.

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

Παραγωγή γραπτού λόγου (2 ώρες)

Διόρθωση (1 ώρα)

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ (1 ώρα)


 

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

ΑΦΗΓΗΣΗ (5 διδακτικά δίωρα)

Ι. ΑΦΗΓΗΣΗ

1. Ορισμός της αφήγησης

Οι πολλαπλές λειτουργίες της αφήγησης μελετώνται σε

διάφορα  κειμενικά  είδη,  με  επιλογή  συγκεκριμένων παραδειγμάτων.

Ενδείκνυται η αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων.

Δεν διδάσκονται τα Ι.2, Ι.3,   Ι.4, Ι.5, Ι.6 και Ι.7 (σ.204-

234).  Το  λεξιλόγιο  διδάσκεται  κατά  την  κρίση  του εκπαιδευτικού,  ενταγμένο  στη  μελέτη  κειμένων  (σ.

216-18)

ΙΙ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ

Για τη διάκριση αφήγησης ? περιγραφής αξιοποιούνται

κείμενα από τα σχολικά βιβλία άλλων μαθημάτων και τη λογοτεχνία.

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (1)

Θέματα  σχετικά  με  την  τρίτη  ηλικία,  γηρατειά  και

νεότητα, τις μορφές και την αξία της οικογένειας κ.λπ.

 

6

 

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ (2)

Θέματα  σχετικά με την αγάπη και με τον έρωτα

Διδ. Ώρες (ενδεικτικά): 2

Παραγωγή γραπτού λόγου

(2 ώρες)

Διόρθωση (1 ώρα)

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ (1 ώρα)

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ

(2 ώρες)

 

Επισήμανση:

ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

ΙΙΙ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

Συνοχή κειμένου

Συνοχή σε ένα αφηγηματικό κείμενο


Διδάσκεται από την αρχή και καθ? όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μέσα από τα μελετώμενα κείμενα.

 

   

                                              ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ   ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

                                              ΚΑΡΑΣΑΒΙΔΟΥ  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

                                              ΛΟΥΜΑΝΗ  ΜΑΡΙΑ

                                              ΧΑΧΟΛΑ   ΧΡΙΣΤΙΝΑ

                                             

 

Ι. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ


 

Στη διδακτέα ύλη του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Α΄ Τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου περιλαμβάνεται η παρακάτω ύλη από το εγχειρίδιο Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι (Ξενοφών, Θουκυδίδης) των Κ. Διαλησμά, Α. Δρουκόπουλου, Ε. Κουτρουμπέλη, Γ. Χρυσάφη:


 

1. Εισαγωγή (ως υλικό αναφοράς με επισήμανση των κύριων σημείων)

α) Κεφάλαιο Β΄: Θουκυδίδης Ολόρου Αλιμούσιος (1. Η ζωή του - 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες - Μέθοδος - Η δομή του έργου. Ο χρόνος της σύνθεσής του - Γλώσσα και ύφος).

β) Κεφάλαιο Γ΄: Ξενοφών Γρύλλου Ερχιεύς (1. Η ζωή του - 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες).


 

2. Κείμενα

 

Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

 

α) Ξενοφών, Ελληνικά, Βιβλίο Β΄ με βασικό θεματικό πυρήνα: Στρατιωτική υπεροχή και πολιτική κυριαρχία


 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ι, 16-32 (από μετάφραση)

ΙΙ, 1-4

ΙΙ, 16-23

ΙΙΙ, 11-16 (από μετάφραση)

ΙΙΙ, 50-56

ΙV, 1-17 (από μετάφραση)

ΙV, 18-23

ΙV, 37-43 περιληπτικά


 

Β΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

 

β) Θουκυδίδης, Βιβλίο Γ΄ με βασικό θεματικό πυρήνα: Ισχύς και δίκαιο, η «ηθική» του πολέμου

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Γ?, 70  (από μετάφραση)

Γ?, 71-74

Γ?, 75 (από μετάφραση)

Γ?, 76-78

Γ?, 79-80 (από μετάφραση)

Γ?, 81

Γ?, 82-83 (από μετάφραση)

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στην Α΄ Τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου


 

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα της Α.Ε. γλώσσας διδάσκονται με βάση το κείμενο που επιτρέπει την κατανόηση της λειτουργικής χρήσης τους. Αυτό σημαίνει ότι η αφόρμηση για την εξέταση ενός γραμματικού και συντακτικού φαινομένου δίνεται από το κείμενο. Το φαινόμενο βρίσκεται στο πραγματικό του περιβάλλον, το κείμενο, και δίνει τη δυνατότητα της κατανόησης του ρόλου και της σημασίας του.

Ειδικότερα, επιδιώκεται στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου η εξοικείωση των

μαθητών/τριών με τα φαινόμενα της Γραμματικής και του Συντακτικού, χωρίς επέκταση σε λεπτομέρειες, τα οποία είναι απαραίτητα για την καλύτερη και πιο αποτελεσματική γνώση της γλώσσας? στη Β΄ και Γ΄ τάξη (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) η γλωσσική κατάρτιση των μαθητών/τριών ολοκληρώνεται με τη μελέτη σε βάθος συνθετότερων γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.

Ενδεικτικά, προτείνονται τα εξής με τη μορφή επανάληψης:

1.  Ουσιαστικά  και  Επίθετα  Α΄,  Β΄  κλίσης.  Δομή  πρότασης.  Υποκείμενο  ρήματος.

Υποκείμενο μετοχής.

2.  Ρήματα Α? συζυγίας, Ενεργητική φωνή. Αντωνυμίες. Αντικείμενο ρήματος.   Ειδικό ?

τελικό απαρέμφατο.

3.  Ρήματα Α? συζυγίας, Μέση φωνή. Παραθετικά (ομαλός σχηματισμός). Είδη μετοχής

(με έμφαση στις επιθετικές και τις επιρρηματικές).

Ακολουθούν γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, που είτε δεν έχουν διδαχθεί οι μαθητές/τριες στο Γυμνάσιο, είτε χρειάζονται εμπέδωση και εμβάθυνση στο Λύκειο (λαμβάνοντας υπόψη το νέο Ω.Π. Γυμνασίου και τον εξορθολογισμό της ύλης για το γυμνάσιο):

Α) Γραμματικά φαινόμενα

1.   Φωνηεντόληκτα ουσιαστικά Γ΄ κλίσης (μονόθεμα).

2.   Φωνηεντόληκτα ουσιαστικά Γ΄ κλίσης (διπλόθεμα).

3.   Υγρόληκτα ουσιαστικά Γ΄ κλίσης (διπλόθεμα).

4.   Ανώμαλα ουσιαστικά (π.χ. να?ς, χείρ κ.λπ.).

5.   Επίθετα Γ΄ κλίσης (φωνηεντόληκτα, αφωνόληκτα και ενρινόληκτα). Κλίση μετοχών.

6.   Ανώμαλα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων.

7.   Αντωνυμίες κτητικές.

8.   Κλίση συνηρημένων ρημάτων σε ?άω, -έω και ?όω. Σχηματισμός των άλλων χρόνων.

9.   Αόριστος Β΄.

10. Παθητικός Μέλλοντας Α΄ και Παθητικός Αόριστος Α΄.

11. Ρήματα   υγρόληκτα   και   ενρινόληκτα.   Σχηματισμός   Μέλλοντα   και   Αορίστου.

Σχηματισμός Μέλλοντα των σε ?ίζω ρημάτων.

 

12. Σχηματισμός συντελικών χρόνων αφωνόληκτων ρημάτων.


 

Β) Συντακτικά φαινόμενα

1.   Κατηγορούμενο.     Γενική     κατηγορηματική.     Επιρρηματικό     και     προληπτικό κατηγορούμενο.

2.   Αντικείμενο   άμεσο   και   έμμεσο.   Σύστοιχο   αντικείμενο.   Κατηγορούμενο   του

αντικειμένου.

3.   Απαρέμφατο έναρθρο και άναρθρο. Απρόσωπη σύνταξη.

4.   Μετοχές: κατηγορηματική και επιρρηματική. Συνημμένη και απόλυτη.

5.   Β΄ όρος σύγκρισης.

6.   Ομοιόπτωτοι - Ετερόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί.

7.   Επιρρηματικοί προσδιορισμοί (εμπρόθετοι, πλάγιες πτώσεις).

8.   Παρατακτική-Υποτακτική σύνδεση.

9.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις (Είδος, εκφορά, λειτουργία).

10. Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις (Είδος).

11. Υποθετικοί λόγοι (η διδασκαλία θα περιορισθεί μόνο στον εντοπισμό τους [υπόθεση

? απόδοση]).

 

                                                                    ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ   ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΚΑΡΑΣΑΒΙΔΟΥ  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

                                                                   ΚΡΥΟΥ   ΜΑΡΙΝΑ        

                                                                   ΛΟΥΜΑΝΗ   ΜΑΡΙΑ

                                                                  ΞΕΠΑΠΑΔΑΚΟΥ  ΜΑΡΙΑ   



 

12. Σχηματισμός συντελικών χρόνων αφωνόληκτων ρημάτων.


 

Β) Συντακτικά φαινόμενα

1.   Κατηγορούμενο.     Γενική     κατηγορηματική.     Επιρρηματικό     και     προληπτικό κατηγορούμενο.

2.   Αντικείμενο   άμεσο   και   έμμεσο.   Σύστοιχο   αντικείμενο.   Κατηγορούμενο   του

αντικειμένου.

3.   Απαρέμφατο έναρθρο και άναρθρο. Απρόσωπη σύνταξη.

4.   Μετοχές: κατηγορηματική και επιρρηματική. Συνημμένη και απόλυτη.

5.   Β΄ όρος σύγκρισης.

6.   Ομοιόπτωτοι - Ετερόπτωτοι ονοματικοί προσδιορισμοί.

7.   Επιρρηματικοί προσδιορισμοί (εμπρόθετοι, πλάγιες πτώσεις).

8.   Παρατακτική-Υποτακτική σύνδεση.

9.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις (Είδος, εκφορά, λειτουργία).

10. Δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις (Είδος).

11. Υποθετικοί λόγοι (η διδασκαλία θα περιορισθεί μόνο στον εντοπισμό τους [υπόθεση

? απόδοση]).

 

                                                                    ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ   ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

 

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Α΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Από τις τρεις διδακτικές ενότητες που προβλέπονται στο Πρόγραμμα Σπουδών

  Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ  ?Τα φύλα στη λογοτεχνία?,

Β΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ          ?Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση?,

                                                               

 

               ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

                   ΚΡΥΟΥ  ΜΑΡΙΝΑ

                   ΧΑΧΟΛΑ   ΧΡΙΣΤΙΝΑ

 

 

 

                                       ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 Α? ΛΥΚΕΙΟΥ

 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

μονόμετρα, διαυσματικα μεγέθη,μονάδες μέτρησης

 

πυκνότητα, πολ/σια μεταβολή , ρυθμός μεταβολής

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

ύλη  και κίνηση, προσδιορισμός θέσης ,ευθύγραμμες κινήσεις, χρονική στιγμή, χρονική διάρκεια, έννοια του χρόνου

 

Ταχύτητα, μέση ταχύτητα, αρθμητική και διανυσματική.

 

ευθύγραμμη ομαλή κίνηση, εξισώσεις κίνησης, διαγράματα θέσης και χρόνου.

 

Ομαλά μεταβαλλόμενες κινήσεις, εξισώσεις κίνησης, διαγράμματα, μεταβαλόμενη κίνηση.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Εργαστηριακές ασκήσεις με προσωμοιώσεις σε, μέτρηση μήκους, χρόνου

 

Σφάλματα μέτρησης, αβεβαιότητα μέτρησεων,γραφικές παραστάσεις

 

Δυνάμεις

 

Σύνθεση συγγραμικών δυνάμεων

 

1ος νόμος του Newton

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

2ος νόμος του Newton

 

Βάρος,μάζα

 

Ελεύθερη πτώση

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

3ος νόμος του Newton

 

Δυνάμεις επαφής-απόστασης

 

Σύνθεση -ανάλυση δυνάμεων στο επίπεδο, συνισταμένη ομοεπίπεδων δυνάμεων

 

Νόμος τριβής

 

Νόμος Newton σε διανυσματική μορφή

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Εργο ,Κινητική Ενέργεια

 

Έργο Βάρους, Δυναμική ενέργεια βαρύτητας

ΜΑΡΤΙΟΣ

Μηχανική Ενεργεια, Διατήρηση ενέργειας

 

Ισχύς

 

Επανάληψη Θεωρίας- ασκήσεων

ΑΠΡΙΛΙΟΣ -ΜΑΙΟΣ

Επανάληψη Θεωρίας- ασκήσεων

                      

 

 

                                                                                                               Ο Διδάσκων

                                                     

                                                                                                 Πίτσης Βασίλης    

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 2016-17

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ:


Ι. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗ:

1.  Oι λαοί της Μεσοποταμίας, η Αίγυπτος, σ. 10-30

ΙΙ. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

1. Ελληνική προϊστορία

1.1.Οι Αιγαιακοί πολιτισμοί: ο πολιτισμός του βορειοανατολικού Αιγαίου, ο κυκλαδικός πολιτισμός, ο μινωικός πολιτισμός, σ. 56-64.


1.2. Ο μυκηναϊκός πολιτισμός, σ. 65-74.


ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ:

ΙΙ.2.1. Ομηρική εποχή (1100-750 π.Χ)

Συνοπτική παρουσίαση: H αρχαία Ελλάδα (από το 1100 ως το 323 π.Χ)-εισαγωγικό σημείωμα, σ. 76

Αναλυτική παρουσίαση: Ομηρική εποχή (πρώτη παράγραφος της ενότητας), σ. 76

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μετακινήσεις, σ. 77-78, Ο α΄ ελληνικός αποικισμός, σ.78-80

Αναλυτική παρουσίαση: Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση, σ. 80-82.

Συνοπτική παρουσίαση: Ο πολιτισμός, σ. 82-83.

2.2 Αρχαϊκή εποχή (750-480 π.Χ.)

Αναλυτική παρουσίαση: Αρχαϊκή εποχή (2 εισαγωγικές παράγραφοι), σ. 84,

Η γένεση της Πόλης ?κράτους, σ. 84-85,Η σημασία του θεσμού της πόλης κράτους, σ. 85-86, Η κρίση του ομηρικού κόσμου, σ. 87-88, Η αντιμετώπιση της κρίσης,σ. 88.

Συνοπτική παρουσίαση του β΄αποικισμού (8ος -6ος αι.), σ. 88-89.

Αναλυτική παρουσίαση των συνεπειών του β΄αποικισμού, σ.89-92.

Αναλυτική παρουσίαση :Τα  Πολιτεύματα,σ. 92 -94.

Συνοπτική παρουσίαση:Ο πολιτισμός, 95, Η σημασία των Περσικών πολέμων, σ. 97

 



ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ:

ΙΙ. 2.3.

Αναλυτική παρουσίαση: Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.) (εισαγωγικό τμήμα), σ. 98, Η συμμαχία της Δήλου-Αθηναϊκή ηγεμονία, σ. 98- 99

Συνοπτική παρουσίαση των γεγονότων μετατροπής της συμμαχίας σε ηγεμονία και της δράσης του Κίμωνα (από: ο Κίμων, σ. 99, έως και τριακοντούτεις σπονδαί, σ. 100).

Αναλυτική παρουσίαση: Αθηναϊκή ηγεμονία, σ. 100 (μία παράγραφος)

Αναλυτική παρουσίαση: Η εποχή του Περικλή, σ.100-103

Συνοπτική παρουσίαση: Ο Πελοποννησιακός πόλεμος, σ. 103-104

Αναλυτική παρουσίαση: η πρώτη και τελευταία παράγραφος της υποενότητας Η κρίση της πόλης κράτους, συνοπτική παρουσίαση: οι ενδιάμεσοι παράγραφοι σ. 104-105.

Αναλυτική παρουσίαση: Η πανελλήνια ιδέα, σ. 105-6

Συνοπτική παρουσίαση: Ο Φίλιππος Β΄, σ. 106-107

Αναλυτική παρουσίαση: Το Συνέδριο Κορίνθου, σ. 107-108

Συνοπτική παρουσίαση:Το οικουμενικό κράτος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σ. 108-109

Αναλυτική παρουσίαση:Το έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σ. 109-112

Συνοπτική παρουσίαση: Ο πολιτισμός, σ. 112-114 Με λέξεις- κλειδιά: Αρχιτεκτονική, Πλαστική, ζωγραφική, σ. 114-117.

   
 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ:

ΙΙΙ.

Συνοπτική παρουσίαση: Ο ελληνιστικός κόσμος, σ. 124, Η διάσπαση του κράτους του Μ. Αλεξάνδρου, σ.124-127.

Αναλυτική παρουσίαση: Τα χαρακτηριστικά του ελληνιστικού κόσμου (μέχρι βασίλεια της Ανατολής), σ.127-129.

2.Ο ελληνιστικός πολιτισμός.

Αναλυτική παρουσίαση: Η γλώσσα, σ. 142-143, Τα γράμματα (το εισαγωγικό σημείωμα), σ. 144

Συνοπτική παρουσίαση): Οι επιστήμες, σ. 146-148

Με λέξεις-κλειδιά: Οι τέχνες, σ. 148-150

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ:

Συνοπτική παρουσίαση: Η χώρα, σ.168-9, Οι Ετρούσκοι, σ.169-170

Αναλυτική παρουσίαση: Η ίδρυση της Ρώμης και η οργάνωση της, σ. 170-172, Η συγκρότηση της ρωμαϊκής πολιτείας ? Res publica, σ. 172-174.

Ενιαία συνοπτική παρουσίαση της ρωμαϊκής εξάπλωσης και των κατακτήσεων: Η κατάκτηση της Ιταλίας, σ. 175, οι Καρχηδονιακοί πόλεμοι, σ. 176-178, Η επέκταση στην Ανατολή, σ.184-186, Οι κατακτήσεις στη Δύση, σ.187-188, Η διοίκηση των κατακτημένων περιοχών, σ.188-189

Αναλυτική παρουσίαση: η υποενότητα H επικράτηση των Ρωμαίων, σ. 175-6.

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ:

V.2. Oι συνέπειες των κατακτήσεων.

Αναλυτική παρουσίαση: Η οικονομία, η κοινωνία, σ. 190-193

Συνοπτική παρουσίαση: Η καθημερινή και πνευματική ζωή των Ρωμαίων, σ.193-195, Κάτων ο τιμητής, σ. 195

Αναλυτική παρουσίαση της υποενότητας Τιβέριος και Γάιος Γράκχος, σ. 195-197

και συνοπτική παρουσίαση των ενοτήτων Η ενοποίηση της Ιταλίας, σ.197-198

και συνοπτική παρουσίαση των ενοτήτων Η ενοποίηση της Ιταλίας, σ.197-198 και Οι εμφύλιοι πόλεμοι, σ. 198-204.

 

VI. H ρωμαϊκή αυτοκρατορία

Αναλυτική παρουσίαση: Η εποχή του Αυγούστου (27 π.Χ.-14 μ.Χ.), σ. 208-211


ΜΑΡΤΙΟΣ:

Συνοπτική παρουσίαση: Η επέκταση των συνόρων, σ. 211-212

Αναλυτική παρουσίαση: Ο πολιτισμός την εποχή του Αυγούστου σ, 212-213 (μέχρι και «χρυσός αιώνας του Αυγούστου»).

Συνοπτική παρουσίαση: Οι διάδοχοι του Αυγούστου (14-193 μ.Χ.), σ. 214-219, εκτός από τα ακόλουθα που θα διδαχθούν αναλυτικά: Αναλυτική παρουσίαση, από το διάταγμα Καρακάλλα και τη σημασία του, σ. 215, μέχρι και τους νομοδιδασκάλους, σ.216.

Με λέξεις-κλειδιά: Η ρωμαϊκή τέχνη, σ. 222-226.

VI.

Αναλυτική παρουσίαση: Η κρίση του αυτοκρατορικού θεσμού, σ.228-229, Η οικονομική κρίση, σ. 229-230, Η κοινωνική κρίση, σ. 230-231.

Συνοπτική παρουσίαση: Οι βαρβαρικές επιδρομές, σ. 231-2.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ:


 VII. 1. H ύστερη αρχαιότητα (4ος - 6ος αι. μ.Χ.)

Συνοπτική παρουσίαση: Ο Διοκλητιανός και η αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας, σ. 236-238

Αναλυτική παρουσίαση: Μ. Κωνσταντίνος: Εκχριστιανισμός και ισχυροποίηση της ρωμαϊκής Ανατολής, σ. 238-241

Συνοπτική παρουσίαση: Οι θρησκευτικές εξελίξεις, σ. 241-247

Αναλυτική παρουσίαση: Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους, σ. 247-249

Συνοπτική παρουσίαση: Η μεγάλη μετανάστευση των λαών. Το τέλος του Δυτικού Ρωμαϊκού κράτους, σ. 249-254. (Αναλυτική παρουσίαση μόνο η υποενότητα: Το τέλος του Δυτικού Ρωμαϊκού κράτους, σ. 253-254).

ΜΑΪΟΣ:

VII. 2. H ύστερη αρχαιότητα (4ος - 6ος αι. μ.Χ.)

Συνοπτική παρουσίαση: Η ανασύσταση της ρωμαϊκής οικουμένης, σ.256-258

Αναλυτική παρουσίαση: Η ελληνοχριστιανική οικουμένη, σ. 258-260.


Οι διδάσκουσες

Καρασαββίδου Αικατερίνη

Κρύου Μαρίνα  

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α΄ ΤΑΞΗ

Μηναΐδη ΑΘηνά

 

ΣΕΠΤΕΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ? ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ? ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

 

ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

 

ΜΑΪΟΣ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗ 2016-2017

Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

 

Α ΛΥΚΕΙΟΥ: Θρησκεία και σύγχρονος άνθρωπος

Σεπτέμβριος

Θ.Ε. 1η: Άνθρωπος/Πρόσωπο

1.1: Αναζήτηση του Θεού

Οκτώβριος

1.2: Αυτογνωσία,  1.3: Επικοινωνία, 1.4: Ήθος

Νοέμβριος

1.5: Αγιότητα

Θ.Ε. 2η: Θρησκευτικότητα

2.1: Πίστη, 2.2: Λατρεία, 2.3: Προσευχή, 2.4: Γιορτή

Δεκέμβριος

2.5: Σωτηρία

Θ.Ε. 3η: Κοινότητα

3.1: Εκκλησία, 3.2: Ευχαριστία

Ιανουάριος

3.3: Ενότητα, 3.4: Ταυτότητα, 3.5: Όρια/νόμος

Φεβρουάριος

Θ.Ε. 4η: Αξίες

4.1: Ελευθερία, 4.2: Αγάπη, 4.3: Δικαιώματα, 4.4: Ισότητα

Μάρτιος

4.5: Ευθύνη

Θ.Ε. 5η: Κακό

5.1: Αμαρτία, 5.2: Θάνατος, 5.3: Αδικία

Απρίλιος

5.4: Φανατισμός, 5.5: Υποδούλωση/Εξάρτηση

Μάιος

Επαναλήψεις

 

                                                                                                 H καθηγήτρια

Δερμεντζόγλου Κυριακή

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ

ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΑΞΗ Α

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο

1.1      1.2    1.3     1.4    1.5                                                                                                           15 ως 30 Σεπτεμβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο

2.1.1      2.1.2    2.1.3    2. 1.4    2.2                                                                                                    1 ως 12 Οκτωβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο

4.1.1      4.1.2    4.2.1    4 2.2      4.2.3     4.3.1       4.3.2         4.4 (Α  Β)        4.5                            13 ως 30 Οκτωβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο

5.4      5.5     5.6                                                                                                                 31 Οκτωβρίου ως 13 Νοεμβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο

6.1      6.2    6.3                                                                                                                    14 Νοεμβρίου ως 4 Δεκεμβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο

7.1           7.6          7.7        7.8      7.9              7.10                                                           5 Δεκεμβρίου ως 22 Δεκεμβρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10ο

10.1      10.2    10.3    10.4   10.5     10.6 (Α  Β)                                                                9 Ιανουαρίου ως 5 Φεβρουαρίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11ο

11.1      11.2    11.3    11.4   11.5                                                                                         6 Φεβρουαρίου ως  5 Μαρτίου

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12ο

12.1      12.2    12.3    12.4   12.5                                                                                           6 Μαρτίου ως 31 Μαρτίου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13ο

13.1      13.2    13.3    13.4   13.5    13.6                                                                                1 Απριλίου ως 22 Απριλίου

                                                         

 
 
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 06 Οκτώβριος 2016 08:03